onsdag den 28. september 2016

Julie Kagawa på Odense Bibliotek



Sponsoreret af HarperCollins Nordic

HarperCollins Nordic var så søde at invitere mig til et arrangement med den amerikanske forfatter Julie Kagawa i forbindelse med udgivelsen af "Oprørerne", der er andet bind i serien "Sagaen om Talon".

Aftenen begyndte med et interview med Kagawa, hvorefter publikum fik lov til at stille en masse spørgsmål. Der var heldigvis rigtig mange gode spørgsmål, og jeg var ret glad for, at der ikke blev spoilet en masse, jeg har nemlig stadig begge bøger i "Sagaen om Talon" til gode. Julie Kagawa fortalte både om glæden ved at skrive YA, hun har tidligere forsøgt sig med at skrive mere contemporary fiction og til et voksent publikum, men det fungerede ikke for hende, og hun søgte tilbage til fantasy og YA. Hun fortalte både om sin serie om feer: "The Iron Fey Series" og om Talon-bøgerne, der handler om drager, desuden fortalte hun en del om "Blood of Eden", som foregår i en post apokalyptisk verden, og omhandler vampyrer. Det var virkelig interessant at høre, at grunden til, at de sidstnævnte bøger netop handlede om vampyrer er, at hendes forlægger meget gerne ville have en bog omhandlende vampyrer i kølvandet på Twilight-bøgernes succes. Der kan man virkelig se, hvor meget populærlitteratur har indflydelse på, hvilke bøger, der udkommer.

Efter de mange spørgsmål fik alle inviterede en goodiebag, der bl.a. indeholdt den fine malebog "Fantastiske skabninger og hvor de findes: Magiske karakterer og steder", samt te, chokolade og nogle gode rabatter til Hunkemüller. Desuden fik jeg både den helt nye "Oprørerne" og også "Dragerne", som er den første bog i "Sagaen om Talon". Julie Kagawa var så sød at signere bøger efter arrangementet, og der var en lang kø, jeg fik begge min fine bøger signeret, og nu glæder jeg mig rigtig meget til at læse dem. Julie Kagawa var rigtig sød, og hun interesserer sig meget for bogbloggere,som hun har gjort meget brug af i USA, og jeg fortalte hende lige lidt om vores gode fællesskab bloggerne imellem her i Danmark, hun var ret imponeret over, hvor mange vi havde været til bogbloggertræffet!

Det var en skøn aften i godt selskab!

Ingen kommentarer :

Send en kommentar