mandag den 4. maj 2020

Åh, hvor havde jeg glædet mig til bogshopping...



Nu er det en uge siden, at bogbranchen og bogelskere i hele Danmark samledes i sorgen over tabet af Arnold Busck.

Jeg havde bare dagen inden snakket om, hvor meget jeg glædede mig til, at min lokale Arnold Busck atter åbnede. Så man igen kunne shoppe bøger. Men ak, sådan skulle det ikke blive. Min første tanke gik til min lokale Arnold Busck og hvor meget tid jeg har brugt på at kigge på deres hylder. Det næste, jeg tænkte på, var de mange skønne boghandlere, som nu står uden job. Og så slog det mig, hvor stort et tab den store skønne forretning lige ved siden af Rundetårn er. Jeg kan huske, da jeg første gang så deres engelske afdeling, det var på en tur til København, da jeg var teenager. Jeg var nærmest kommet i Himlen. Det var dengang, der ikke var det store engelske udvalg hos mine lokale boghandlere. Fra de engelske bøger i stueetagen til det fantastiske udvalg af blokke, blyanter og andet godt i kælderen. Jeg kommer til at savne at gå på opdagelse i den butik.

Jeg håber stadig, at der måske kan findes en løsning, og at noget af Arnold Busck kan overleve. Det er jo set før, så lad os allesammen krydse fingre for, at der kommer en rar bogelsker (det håber man jo altid lidt mere på end en kynisk pengemand) med en stor pose penge, så vi kan blive ved med at gå på opdagelse imellem Arnold Buscks mange bogreoler.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar