fredag den 28. juni 2013

Tanker og drømmerier



I går fik jeg den sidste karakter, der betød, at jeg endelig kunne kalde mig selv "bachelor". Og ja nu sidder jeg her og tænker lidt over de tre år, der gik med at læse fantastisk litteratur og lære på en helt ny måde. Jeg fandt de to bøger frem, jeg skrev mit bachelorprojekt om, Jane Austens "Northanger Abbey" og "Sense and Sensibility", det er to billige paperback udgaver, som blev læst flittigt. Der sidder stadig små lapper overalt, nogle er faldet ud, men de fleste er der endnu, og jeg har ikke kunne nænne, at tage dem ud. De viser, hvor meget tid og energi, der blev brugt på den opgave, en hel sommer gik med at læse og skrive og læse igen. De to bøger vil altid have en helt speciel plads på min bogreol, også selvom de ikke er de smukkeste udgaver, der findes.



4 kommentarer :

  1. Jeg har det på akkurat samme måde, med min krøllede paperback-udgave af "Persuasion". Lapperne sidder stadig i; linjerne er understregede, og notater flyder i margenen. Den betyder bare noget særligt for mig på den måde.

    <3 Austen-kærlighed.

    SvarSlet
  2. Jg har også overvejer også at skrive om "Northanger Abbey" til min BA. Det er sådan en vidunderlig roman!

    SvarSlet
  3. Det er det helt sikkert! Jeg nød virkelig også at skrive om den!

    SvarSlet