fredag den 9. oktober 2015

Bogønsker til 25-års fødselsdagen


Lørdag runder jeg et skarpt hjørne, jeg fylder 25 - et kvart århundrede. Jeg bøvler altid med at skrive ønskelister, som familien og vennerne presser på for at få fingrene i, og imens jeg sad og søgte inspiration til ønsker, faldt jeg over en masse skønne bøger, som jeg håber engang (måske lørdag) finder vej til min bogreol.

Mine bogønsker er en blanding af bøger, som jeg rigtig gerne vil læse, og bøger, som jeg allerede har læst, men som jeg ønsker mig i en smuk udgave til at pynte på reolens hylder; udgaver som virkelig understreger, at bogen er en fantastisk læseoplevelse.

Harry Potter og de vises sten, af J.K. Rowling i den nye smukt illustrerede udgave kreeret af Jim Kay. Jeg kan ikke få nok af Harry Potter universet, og denne udgave ser bare fantastisk ud, så jeg vil rigtig gerne dykke ned i de smukke illustrationer.

Fredrik Backmans bøger: Af en eller anden mærkværdig årsag, har jeg aldrig fået fingre i eller læst en af Backmans bøger. Jeg har hørt så meget utrolig godt om hans værker, at jeg efterhånden bare  læse hans bøger, så jeg kan finde ud af, hvad det er, alle snakker om.

Anna og det franske kys, af Stephanie Perkins. Jeg har endnu ikke fået købt denne lyserøde drøm af en bog, men den står højt på læselisten, da jeg udelukkende har hørt rosende ord om den romantiske historie. Og så er den jo bare indbegrebet af lyserød!

Jane Eyre, af Charlotte Brontë. En fantastisk roman, som jeg gerne vil eje i en udgave, der illustrerer, hvor god en bog den er. Udgaven fra Barnes and Noble ser så fantastisk fin ud, i det hele taget kunne jeg jo ønske mig alle bøgerne fra deres leatherbound serie, da de alle er så smukt gennemført i deres udtryk.

Doctor Who: Two novels. Barnes and Noble leatherbound er nogle af de smukkeste bøger at have stående i bogreolen, og som whovian er denne bog jo en must-have! Jeg elsker, at bogen ligner en TARDIS.

Hvilke bøger står højt på jeres ønskelister?

11 kommentarer :

  1. Det er så fint, at B&N udgiver Doctor Who. Jeg elsker det! Har du set, at man også kan få en eventyrsamling fra universet, dog ikke fra B&N?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er så fin! Jeg har set en del bøger fra serien, men ved ikke om jeg lige kender den, du nævner, link endelig til den :D

      Slet
  2. Ej, den B&N Doctor Who udgave har jeg slet ikke set før. Den ser da ret så interessant ud ;)

    SvarSlet
  3. Den 'Doctor Who' bog er virkelig smuk! Jeg er desværre ikke til tv-serien, men jeg er virkelig vild med udseendet af bogen :-)

    Tillykke med den nært forestående fødselsdag :D

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :D dejligt at selv ikke-fans synes den er flot ;)

      Slet
  4. Stort tillykke med dagen. :D

    SvarSlet
  5. Skønne og fine ønsker! :) Endnu engang tillykke med dagen - jeg håber, at dine ønsker er blevet/bliver opfyldt!

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet