onsdag den 17. oktober 2018

Nye bøger til bogreolen #5 - Fødselsdagsgaver


I sidste uge fyldte jeg 28, og blandt gaverne fra min familie var der (selvfølgelig) en del bøger.

Wordsworth Collector's Editions er en ny serie af børnebøger, der er udgivet af Wordsworth Editions (det er også dem, der udgiver de billige sorte paperbacks med klassikere). De koster vist 129kr. stk. og så er de simpelthen så fine. De er lækre at røre ved, og så er coverillustrationerne af Clarie Shorrock både yndige og helt vildt søde. Jeg er specielt vild med Alice in Wonderland og The Jungle Book, men de har alle et eller andet over sig. Jeg fik hele fire af dem fra forskellige familiemedlemmer, ja faktisk fik jeg Alice in Wonderland af min kat (tror nu vist det var min mor, der købte den - og nej vi plejer ikke at give gaver) - den så nu ikke, at jeg pakkede den op, for den var travlt beskæftiget med gavebåndet... Der findes rigtig mange af de børnebogsklassikerne i denne serie f.eks. også The Little Prince, Peter Pan og Little Women. Håber på at få fingre i den komplette samling på et tidspunkt, for de pynter så fint i reolen, og så er det nogle skønne historier.

The Tales of Beedle the Bard, af J.K. Rowling illustreret af Chris Riddell fik jeg af mine forældre. Jeg elsker Chris Riddells streg, og blev så glad, da jeg hørte om denne bog, så den var selvfølgelig at finde på min ønskeseddel, og jeg blev så glad, da jeg så den smukke bog under gaveindpakningen. Den er simpelthen så flot! Nu ville jeg lidt ønske, at han også skulle illustrere Harry Potter (og ja ved godt de er i gang med Jim Kays (også smukke) udgaver, men Chris Riddell kan bare et eller andet helt specielt! Glæder mig til at læse de finurlige troldmandshistorier igen - nu med Riddells fine tegninger som baggrund.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar