mandag den 6. november 2017

Jeg varmer op til BogForum #1 - Patrick Ness


BogForum 2017 nærmer sig med hastige skridt, derfor ser jeg tilbage på tidligere store oplevelser fra bogmessen.

En af mine store oplevelser på sidste års BogForum var Patrick Ness, jeg så ham på begge dage, hvor han var der, og jeg fik signeret hele 4 bøger.
 
Patrick Ness er bare helt fantastisk, og jeg nød virkelig at sludre med ham, imens han signerede mine bøger sidste år. Jeg havde medbragt en lille og helt særlig bog, som er en del af en serie af små historier skrevet om hver af de 12 Doctors fra Doctor Who. Patrick Ness har skrevet bogen om The Fifth Doctor, og det er en superfin lille historie. Patrick Ness udbrød begejstret, at den havde han ikke signeret særlig mange af, for den var der aldrig nogen, der medbragte. Hvorefter vi lige fik snakket om både Doctor Who og hans spinoff-serie Class, han jokede med, at han slet ikke ville vide noget om, hvordan jeg havde set Class, for den var jo ikke sendt i dansk tv - men jeg havde nu faktisk bare set afsnittene, da jeg var et smut i London, så det var slet ikke så lyssky. Faktisk medbragte jeg dagen efter en (dengang) ny udgave af A Monster Calls, som blev udgivet i forbindelse med premieren på filmen, som han også fortalte, at han endnu ikke havde signeret så mange af, fordi den var så ny.

Det er altid dejligt, at man bliver mere glad for en forfatter, efter man har mødt dem i virkeligheden, og sådan har jeg det helt sikkert med Patrick Ness.


 
 

Ingen kommentarer :

Send en kommentar