onsdag den 13. november 2013

Bogindkøb på BogForum

 
Tre dage i en hal fyldt med bøger måtte jo ende med, at jeg købte en større mængde bøger med hjem. BogForum er fyldt med masser af gode læseoplevelser stablet op side om side; en ren slikbutik. Fredag lige inden jeg vendte snuden hjem fra den første dag på BogForum, gik jeg rundt på den travle Bog & Idé stand, de havde nogle rigtig gode tilbud, og der var utrolig mange flotte bøger (og mange mennesker!). Jeg stod og kiggede på nogle bøger af Herman Bang, en serie, hvor der åbenbart kun var få bind tilbage på standen (og det var nr. 4,6 og 8) og de passede ikke sammen, da en medarbejder kommer slæbende med en stor stak hvide bøger, som jeg med det samme kunne se, var en større mængde af de Herman Bang bøger, der lige havde fanget min opmærksomhed. Hun kom gående med alle 10 bind i favnen, og jeg skyndte mig at tage dem, da hun stillede dem fra sig, de var en del af tilbuddet "4 for 100kr.", og derved købte jeg hele Herman Bangs forfatterskab for 250 kr. i den fineste udgave, jeg er ovenud lykkelig for de 10 bøger, for selvom det krævede lidt at slæbe dem hjem, er de bare så utrolig smukke, og jeg holder meget af Herman Bangs romaner, så at eje hele hans forfatterskab er bare noget helt specielt, og jeg glæder mig til at gå i krig med de 10 tykke bind.
De mange signeringer rundt omkring på BogForum lokkede mig også til at købe et par bøger; "H.C. Andersen - Mine yndlings eventyr" af Ghita Nørby og "Ikke et sekund spildt" af Jesper Langberg. Jeg hørte lørdag Ghita Nørby læse højt af bogen med H.C. Andersens eventyr, og først havde jeg egentlig ikke tænkt, at jeg ville købe bogen, men jeg endte alligevel med at købe den og få den signeret, og Ghita var rigtig sød. Jesper Langbergs bog var også et impulskøb, men efter jeg hørte ham fortælle på Gyldendals Tranescene, blev jeg nødt til at købe den, og jeg fik den også signeret, jeg var utrolig imponeret (hvilket jeg også har givet udtryk for i et tidligere BogForum-blogindlæg) af, at Jesper Langberg spurgte samtlige mennesker i den meget lange kø om, hvad de hed og bagefter, hvordan det skulle staves (han er jo ordblind), han kunne godt stave til "Mette", men spurgte mig lige ad om det ikke var rigtigt, at det var M-E-T-T-E; sådan en sød mand! Jeg er så glad for, at jeg fik købt bogen!
Ved Faraos Cigarer, som jeg var rigtig glad for havde en stand, købte jeg to Star Wars bøger. Jeg har længe ønsket mig "Vader's Little Princess", og jeg vidste faktisk ikke, at Jeffrey Brown også har lavet "Darth Vader and Son", men begge var at finde på standen, så de blev nødt til at komme med mig hjem.
"Opfindelsen af Hugo Cabret" viste Heidi mig, da vi snakkede sammen fredag, og jeg faldt pladask for den, jeg synes den er utrolig smuk, jeg tror endda, at jeg fik det sidste eksemplar, som Bog & Idé havde, og faktisk har jeg allerede læst den; sådan en smuk historie og vidunderligt fortalt. "Eventyret om Despero" af Kate DiCamillo synes jeg bare så rigtig sød ud, jeg ved at den også er lavet om til en film, men har ikke set den. Jeg har også en svaghed for flotte (og billige) kogebøger og "Sophie Dahl's frydefulde fristelser" er så yndig og kostede kun 30kr., så nu glæder jeg mig bare til at lave nogle af retterne i den. Mit sidste køb på årets BogForum blev "Blomsternes hemmelige sprog" af Vanessa Diffenbaugh, som, jeg tilfældigt så, var sat ned til 25kr. Jeg synes coveret er utrolig smukt, og jeg tænkte at for 25 kr., kunne det da ikke gå helt galt, og den lyder som en rigtig god bog.
 
Jeg er rigtig glad for mine nye bøger, som jeg nu skal til at finde en plads til i den allerede proppede bogreol. Dette års BogForum bød på nogle rigtig gode tilbud, og jeg er virkelig glad for, at jeg skulle køre hjem i bil og ikke med offentlig transport, for så havde jeg da aldrig fået alle de bøger slæbt hjem. Jeg er evigt imponeret over de mange forskellige bøger, der findes på de mange flotte stande, der er noget for enhver smag, og man kunne købe sig fattig i de mange gode tilbud. Jeg er rigtig glad for, at jeg skulle være til messen alle tre dage, for så kunne jeg meget bedre nå, både at shoppe rundt ved de forskelige stande og opleve en masse forfatterinterviews. Bøgerne er nu stakket op på gulvet ved siden af bogreolen, indtil de får tildelt en plads...
 
Fik I købt noget spændende på BogForum i år?
 


8 kommentarer :

  1. Herman Bang serien er virkelig flot! og jeg er også vild med Ghita Nørby bogen. jeg tror virkelig hun er god til at læse de eventyr op

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja glæder mig også til at høre CD'en, der følger med! Det, hun læste op på BogForum, var i hvert fald rigtig godt! :)

      Slet
  2. 'Darth Vader and Son' gav jeg til Nico engang! Den er så hyggelig og finurlig :) Og sådan nogle søde tegninger! Næsten det samme gør sig gældende for Hugo Cabret! Åh den bog er enestående.

    Sådan nogle gode køb, du har gjort dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker jo alt med Star Wars, og den er bare så fin! :D Hugo Cabret er helt sikkert enestående, jeg elsker virkelig den måde, den er fortalt på! :)

      Slet
  3. Årh, 'Blomsternes hemmelige sprog' til 25 kr., det var godt nok billigt. Er ærgerlig over der var så crowded i de fleste boder da jeg var forbi at jeg ikke fik tjekket alle de gode tilbud ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også det var vildt billigt! :) Ja det er nogle gange svært at se det hele, når der er så mange mennesker, jeg opgav også indimellem at kigge, fordi der var så mange. :)

      Slet
  4. Sikke en stak du har fået med dig hjem der!
    Det ser godt ud :) Jeg ville ønske at jeg kunne have været afsted.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er lidt af en stak :D Så må du da med næste år!

      Slet