lørdag den 20. oktober 2018

Dewey's Read-a-thon oktober 2018


Så er det blevet tid til Dewey's Read-a-thon, og de næste 24 timer står i litteraturens tegn. Jeg glæder mig så meget til at dele mine oplevelser og mit læsedøgn med jer, og så ser jeg også frem til at følge med hos alle jer, der også deltager, så smid endelig en kommentar med, hvor man kan følge med i jeres læseoplevelser (blog, Instagram Twitter osv.). Udover opdateringer i dette blogindlæg, kan I også følge med i mit readathon på Twitter (@MetteMJ) og Instagram (The_Bookish_Universe).

Kl. 7.30 - Jeg er næsten lige stået op. Jeg skal nemlig lige en tur til loppemarked i Give, hvor jeg håber at finde et par gode bøger - de plejer altid at have mange skønne og billige bøger. Og så kan jeg heldigvis nå hjem til når readathon starter kl. 14.00.

Kl. 14.05 - Jeg blev lige lidt forsinket på vej hjem fra loppemarkedet, så starter med at læse nu. Min første bog er Alice in Wonderland - det er en genlæsning, men jeg har lige fået den fineste, sødeste og mest lyserøde udgave i fødselsdagsgave. Så nu skal den altså lige læses igen.

Kl. 15.55 - Jeg er lige blevet færdig med Alice in Wonderland, og skal nu i gang med dagens anden bog. Så nu vil jeg give mig i kast med anden del af Lykke-Per. Jeg læste første del færdig i går, så efter en lille pause fra Henrik Pontoppidans spændende klassiker, vil jeg atter dykke ned i Pers historie.

18.35 - Jeg holder lige en lille pause fra Lykke-Per for at hvile øjnene lidt og måske få lidt aftensmad. Så kan jeg også lige holde mig lidt opdateret på, hvad alle andre får læst.

19.30 - Så læser jeg videre om Per. Dejligt lige at have haft en pause, spiste mens jeg lige så et afsnit af Once upon a time (det er da lidt bogagtigt). Har aldrig fået set den serie, men er nu i gang med anden sæson.

22.32 - Jeg har lagt Lykke-Per lidt væk. Nu vil jeg i stedet slappe lidt af med Harry Potter and the Prisoner of Azkaban som lydbog med skønne Stephen Frys behagelige stemme. Tror ikke jeg får læst mere i aften og bliver ikke oppe i nat. Så jeg vil i stedet bare høre lydbog resten af aftenen.

01.30 - Jeg har læst lidt i Lykke-Per igen, men lægger nu bogen væk og går i seng. Det har været en dejlig dag, men nu er øjnene altså trætte.

08.30 - Så er jeg i gang igen. Jeg har valgt at tage en pause i Lykke-Per indtil jeg er lidt mere frisk. Så i stedet har jeg snuppet Patrick Ness' More than this Jeg har lige kigget lidt rundt omkring og kan heldigvis se, at det ikke bare er mig, der ikke er blevet oppe hele natten.

11.58 - Så blev jeg færdig med Patrick Ness. Så går jeg i gang med lidt noveller og småbøger. Jeg starter med Virginia Woolf og The Lady in the Looking-Glass.

14.00 - Så sluttede årets readathon. Jeg fik læst 1015 sider og hørt lidt lydbog, så det er da ganske godt. Det har været så hyggeligt at deltage og følge med i, hvad alle andre læsere brugte deres 24 timer på. Jeg håber at kunne være med næste gang.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar