søndag den 18. august 2013

Når man er i London skal der jo købes bøger... #2


Disse er de første 9 bøger, jeg vil vise jer, fra min lille shopamok i London. Her er både bøger købt i Waterstones (Picadilly), HMV og Forbidden Planet. Bøgerne er samtidig et udtryk for en god blanding af genrer, disse første 9 bøger viser et bredt udvalg af bøger, der er både en biografi, en klassiker, ungdomslitteratur, populærkultur og drama, og dette afspejler ret godt, hvilke genrer jeg bevæger mig indenfor; en masse forskelligt!







"Shakespeare The Bard's Guide to Abuses and Affronts" en lille sød bog med citater fra Shakespeares værker. Den indeholder udelukkende hånlige bemærkninger, navnekalderi og skældud.







"The Hunger Games" trilogien af Suzanne Collins, jeg fandt alle tre bøger til 6£ i HMV, og da jeg ikke har læst bøgerne, blev jeg nødt til at købe dem, for jeg har hørt rigtig meget godt om dem, og når trilogien kun koster 6£, er man jo nødt til at købe den.

"Camp David" af David Walliams, en bog som befandt sig på min indkøbsliste, da jeg tog af sted. Jeg kan rigtig godt lide David Walliams, og jeg synes, at de engelske komikeres selvbiografier plejer at være rigtig sjove og gode, så jeg glæder mig.

"Little Dorrit" af Charles Dickens, jeg har aldrig læst bogen, men jeg elsker tv-serien, der er lavet over den, og jeg glæder mig sådan til at fordybe mig i Dickens' univers, for jeg har ikke rigtig læst noget af ham før.

"Private Lives" af Noël Coward, et drama som jeg købte, da jeg var inde at se stykket på Gielgud Theatre; en virkelig fantastisk forestilling, og jeg er lige nu i gang med at læse dramaet, der er (næsten) ligeså sjovt som forestillingen.




"Beautiful Chaos" af Gary Russel er købt i Forbidden Planet, som er en butik fuld af fanmerchandise fra alle mulige forskellige film og tv-serier. Jeg er en kæmpestor fan af Doctor Who, så jeg plejer at slå vejen forbi, for at se om jeg kan finde noget spændende nyt. Bogen er en del af en serie af 11 bøger, der er udkommet i forbindelse med tv-seriens 50 års jubilæum, der er en bog til hver Doctor, og da David Tennants tiende Doctor er min yndlings, var det selvfølgelig den, der kom med mig hjem.

"Chicks Dig Time Lords" endnu et køb fra Forbidden Planet, med "Doctor Who" som tema. Bogen er en samling af tekster skrevet af kvinder (mere eller mindre kendte), som elsker "Doctor Who", her fortæller de om deres forhold til serien.





Der vil komme to indlæg mere om mine bogindkøb i London, hvor i kan se en beskrivelse af resten af de gode bøger, der har hygget sig i min kuffert på vejen hjem. Der vil være flere gode billige indkøb fra HMV og flere fine bøger fra Waterstones.




4 kommentarer :

  1. Jeg kan slet ikke vente med at høre din mening om 'The Hunger Games', og 'Little Dorrit' også. Jeg læste 'Little Dorrit' for første gang i år, og farede en smule vild i de mange navne og figurer; men den samlede historie var helt fantastisk, og Dickens' ordsammensætninger vil altid forundre mig - på den bedst tænkelige måde.

    Og, og - Shakespeare fornærmelser? Det er simpelthen for genialt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig også sådan til at læse dem! :) Ja det er sådan en fin lille Shakespeare bog :D

      Slet
  2. Du skal virkelig glæde dig til "Hunger Games" bøgerne - de er fantastiske! Jeg læste dem alle fra torsdag til søndag, fordi jeg simpelthen ikke kunne lægge dem fra mig igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig også! Har godt hørt flere sige, at de ikke kunne lægge dem fra sig igen :) Skal lige have læst et par andre bøger først, og så går jeg i gang med dem :D

      Slet