mandag den 15. juli 2013

Sommerlæsnings update


Ugerne har været fulde af dejligt solskin og glæde efter en afsluttet uddannelse, jeg har allerede haft sommerferie i en måned efter den sidste eksamen. Dagene er gået med læsning, familiehygge, venneaftener og dejlige timer i solen med en skål jordbær. Efter denne uges smukke vejr, har dagen i dag budt på en overskyet himmel og en kold blæst. Jeg fik lyst til at kaste et blik tilbage på den første del af sommerferien og gøre op, hvad jeg indtil videre har fået læst.
Det er blevet til 6 bøger, som jeg har læst i selve sommerferien. Jeg er rimelig tilfreds, da det er langt mere, end jeg har fået læst i løbet af de sidste års sommerferier. Alle bøger har jeg nydt og fundet utrolig spændende. De har været afvekslende i tema og skrivestil, og det har været dejligt at kunne læse en masse forskellig litteratur. Jeg har bl.a. rejst på må og få med Roverandom, blevet bidt af Dracula og befundet mig i Borges' labyrintiske fortællinger. 

Bøgerne, der er blevet læst i sommerferien, er indtil videre:
Small man in a book, af Rob Brydon
Roverandom, af J.R.R. Tolkien
Dracula, af Bram Stoker
Fiktioner, af Jorge Luis Borges
The Casual Vacancy, af J.K. Rowling
Pigen fra Auschwitz, af Morten Vestergaard

Lige nu ligger Jane Eyre ved siden af mig på bordet, og jeg har indtil videre læst de første 5 kapitler, så det går fremad. Den er skøn indtil videre, og jeg glæder mig til at læse resten. Jeg vil nu slappe af resten af aftenen med en bog i hånden og flere dejlige jordbær; mums!


Ingen kommentarer :

Send en kommentar